In het kort

Marijje van Stralen voor web-3

In de Volkskrant schreef Frits van der Waa n.a.v. de opera Kimisis  “Wat beklijft, is Van Stralens zang die de voorstelling de naam Splendor (‘pracht’) alle eer aandoet.

De Theaterkrant: “De sopraan Marije van Stralen doet haar naam eer aan, haar stem is werkelijk stralend prachtig.”
“…wat zingt Marije van Stralen prachtig. In haar wil ik maar al te graag geloven.”

De Nederlandse sopraan Marijje van Stralen is succesvol in een ongekend breed repertoire: van de meeslepende opera’s van Lully en Purcell tot en met nieuw werk van toonaangevende componisten als Michel van der Aa, Jonathan Dove, Louis Andriessen, Richard Rijnvos en Philippe Boesmans.

Marijje was als soliste werkzaam bij vrijwel alle Nederlandse orkesten, ensembles en opera gezelschappen.

In de ZaterdagMatinee was Marijje van Stralen soliste in o.a. de wereldpremière van Legende van Peter-Jan Wagemans o.l.v. Jaap van Zweden en o.l.v. Frans Bruggen in de de opera Les Indes Galantes, van Rameau. Zij zong in de opera Reigen van Boesmans met diverse uitvoeringen in Nederland en Parijs. Marijje zong in de opera After Life van Michel van der Aa (Melbourne festival).

Marijje was verder o.a. te horen in de titelrol van Mandolino van Ron Ford met het ensemble van het Radio Filharmonisch Orkest, bij het Nedpho in de rol van Frasquita (Carmen) o.l.v. Kreizberg en bij het BBC Ulster Orchestra in Dances van Louis Andriessen. In de Robeco zomerconcerten in de opera’s van Mozart, Bastien und Bastienne (Bastienne) en Der Schauspieldirektor (M.Silberklang), met het Radio-Philharmonisch Orkest o.l.v. Gerard Korsten en het Gelders Orkest o.l.v. Jan-Willem de Vriend.

Advertenties